Grafika komputerowa

Projektowanie graficzne.

to początek przygody z profesjonalnym projektowaniem graficznym. Przeznaczony jest dla najmłodszych fanów grafiki komputerowej, którzy czują, że chcieliby tworzyć coś fajnego, ale nie wiedzą od czego zacząć.

Uczestnicy na tym kierunku poznają zarówno podstawy funkcjonowania szeroko rozumianej grafiki komputerowej, jak i profesjonalne techniki projektowania grafiki bitmapowej, wektorowej. Poznają podstawowe funcjonalności profesjonalnego narzędzia do składu publikacji. Poznają również narzędzia do eksperesowego projektowania graficznego, dzięki czemu Uczestnicy nauczą się szybszego tworzenia grafik, dzięki szablonom, projektowania grafik do mediów społecznościowych, tworzenia grafik od podstaw, sposobu dobierania odpowiednich grafik oraz za pomocą modułu Design Thinking - myślenia jak projektant!

Dwuletnie szkolenie Grafika komputerowa przygotowuje do dalszej ścieżki na szkolenia PRO w Young Design Academy.

Szczegóły.

Cena: 300 zł./mies.

Termin spotkań: PONIEDZIAŁEK 17.30-19.30

Częstotliwość spotkań: raz w tygodniu | 120 min.

Okres nauki: POZIOM BASIC Marzec 2024 - Luty 2025 // MOŻLIWOŚĆ KONTYNUACJI NA POZIOMIE PRO Marzec 2025 - Grudzień 2025

Trener: Roderyk Gołaszewski

Kategoria wiekowa: 12+

Oprogramowanie: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe XD, FIGMA, Canva, Indesign

Czego Cię nauczymy.

  • projektowanie fotomanipulacji na potrzeby filmów lub gier
  • profesjonalna korekcja i retusz fotografii
  • projektowanie ilustracji wektorowych
  • projektowanie ikon i infografik
  • projektowanie nadruków i naszywek na odzież
  • podstawy digital painting
  • techniki matte painting
  • myśleć jak projektant

Zakres materiału.

Grafika Bitmapowa:

  • praca z wykorzystaniem tabletu graficznego
  • praca z paletami, narzędziami i warstwami
  • zaznaczanie proste i zaawansowan
  • kadrowanie i wyrównywanie obrazu
  • podstawowe narzędzia do malowania
  • praca z tekstem
  • podstawowa strategia korekcji fotografii
  • ustawianie prawidłowego balansu bieli
  • ustawianie prawidłowych punktów świateł i cieni
  • rozmycie i wyostrzanie
  • warstwy korekcyjne
  • praca na maskach bitmapowych, wektorowych i kanały alpha
  • style, kompozycje warstw i akcje
  • podstawowe techniki retuszu fotografii
  • zmiana koloru oczu, włosów i skóry
  • usuwanie obiektów ze zdjęć
  • usuwanie artefaktów skóry
  • cyfrowy makijaż
  • punktowa korekcja świateł i cieni
  • punktowa korekcja ostrości
  • przekształcanie i montaż warstw
  • collage, fotomontaż i fotomanipulacja
  • filtry i efekty
  • tryby mieszania warstw
  • numeryczne określenie kolorów w przestrzeniach RGB, CMYK, La*b*
  • rozpoznawanie koloru wg. jego wartości numerycznej z dowolnej przestrzeni barwowej
  • podstawowe zasady kompozycji
  • podstawowe zasady doboru barw i tworzenia palet barwowych
  • przygotowanie projektów do druku lub do internetu
  • praca z obiektami i filtrami inteligentnymi
  • tworzenie własnych bibiotek pędzli, stylów graficznych i próbek kolorów
  • praca między programowa z wykorzystaniem chmury CC
  • korekcja obrazu za pomocą krzywych
  • praca krzywymi Beziera’a – tworzenie i edycja obiektów wektorowych
  • praca w przestrzeni LAB
  • wyostrzanie zaawansowane
  • wywoływanie i edycja zdjęć w formacie RAW
  • bracketing i techniki HDR oraz Photomerge
  • korekcja z zastosowaniem mieszania kanałów
  • zaawansowany retusz fotografii
  • CMS – praca z zastosowaniem Color Management System
  • tworzenie własnych profili ICC
  • techniki tworzenia Sprite’ów na potrzeby gier
  • techniki fotomanipulacji
  • podstawy Digital Paiting
  • Matte Painting
  • projektowanie layout’ów stron internetowych
  • praca z wykorzystaniem Artboard’ów Photoshop’a
  • projektowanie animacji poklatkowej
  • edycja wideo w Photoshopie
  • pracaz obiektami 3D: oświetlanie, teksturowanie, renderowanie

Grafika Wektorowa:

  • zaznaczanie, wyrównywanie i grupowanie obiektów wektorowych
  • praca z narzędziami do trace’owania
  • praca krzywymi Bazier’a w programach do grafiki wektorowej
  • tworzenie kształtów prostych i złożonych
  • podstawowe narzędzia do malowania wektorowego
  • przekształcanie i transformacja obiektów wektorowych
  • praca z tekstem
  • maskowanie i praca z obrazami bitmapowymi w programach do grafiki wektorowej
  • zaawansowana edycja dynamicznych pędzli wektorowych i praca z ich wykorzystaniem
  • tworzenie stylów graficznych, znakowych i akapitowych
  • praca z efektami
  • praca z symbolami
  • tryby mieszania warstw
  • aktywne wykorzystanie narzędzia perspektywy 3D
  • tworzenie obiektów 3D

Narzędzia do składu publikacji

  • podstawowe narzędzia pracy w programach do składu publikacji
  • praca z dokumentami wielostronicowymi i stronami wzorcowymi
  • praca z wątkami
  • sztuka łączenia grafiki bitmapowej z wektorową
  • style znakowe, akapitowe i obiektowe
  • zaawansowane style ramek i tabel
  • konwersja i łączenie różnych typów plików
  • tworzenie interaktywnych formularzy PDF
  • dodawanie elementów interaktywnych – łącza, przyciski, znaczniki
  • prowadzenia recenzji i komentarze
  • tworzenie prezentacji multimedialnych

CANVA - ekspresowe narzędzie do projektowania graficznego

  • Poznanie interface'u programu
  • Podstawowe narzędzia 'Canvy'
  • Zaawansowanie funkcje programu
  • Pierwsze projekty
  • Projekty na social media
  • Wykorzystanie Canvy do przygotowania prezentacji
  • Przygotowanie landing page

Twoje zgłoszenie zostało wysłane!
Oops! Coś poszło nie tak, upewnij się, że uzupełniono wszystkie pola!

Sprawdź też...

No items found.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE
ADRES
ul. Tysiąclecia P. P. 4 lok. 6
15-111 Białystok